zondag 10 oktober 2010

Trick or Treat


Afgelopen week een scrapavondje gehad met Mariken en Colien (haar blog is zeker een kijkje waard). Mariken had een project voorbereid: een leuke vouwkaart met in het midden een soort kruis. Na wat geklets (ja, dan blijft er opeens niet zoveel tijd meer over), zijn we ijverig aan de slag gegaan. Ik heb deze Halloween-kaart gemaakt. Hij is gemaakt met een basis van paarse cardstock van 15 bij 30 cm. Deze basis moet je op bepaalde plaatsen snijden of rillen (verticaal op 5 en 10 cm en horizontaal op 6, 12, 18 en 24 cm). De vlakken vul je op met designpapier. Ik heb designpapier van Basic Grey (Eerie) gebruikt. Je kunt de kaart nu gaan versieren. Ik heb een Magnolia-afdrukje gebruikt uit één van de Halloween-collecties. Ik heb het Magnoliaatje ingekleurd met Derwent-potloden. De paarse rand van het jurkje en de paarse band van de hoed heb ik met Paper Glaze bewerkt. Ik heb er paarse glittertjes op laten vallen. Dat geeft een grappig effect. Het afdrukje van de spin en het tekstje heb ik gehad, dus ik weet niet waar die van zijn. De vlinders zijn van Joy. In het lijfje heb ik paarse steentjes geplakt. De sterren zijn van Crealies (geloof ik...). In het midden van de sterren heb ik kleine paarse sterretjes geplakt. In één van de designpapiertjes heb ik eyelets bevestigd met de crop-a-dile. Verder heb ik een klosje gemaakt van restjes raffia, touw en lint. Deze heb ik in de eyelets geknoopt. Ik vond dit wel een leuke manier om een strik eens wat anders te maken. Ik ben wel tevreden over het resultaat. Het papier is al heel erg druk, waardoor ik het niet nodig vond om alle vlakken te versieren. Heb nog een Halloween-kaart liggen, maar deze maak ik pas af als mijn bestelde bloem-stansjes van Joy binnen zijn. Vind die bloemen minder schattig, waardoor ze beter passen bij een Halloween-kaart. Dan hebben we ook iets leuks om mee te nemen naar het Halloween-feest waar we voor uitgenodigd zijn. Nu eerst op zoek naar een leuke outfit.

Gisteren ben ik bij de open dag van GéWé-Hobby geweest. Dat was erg leuk. Er was van alles te zien en daardoor doe je altijd leuke ideeën op (wat minder leuk voor de portemonnee). Er was ook een stand waar ze de Scor-Pal demonstreerden. Die hebben we dus maar meteen meegenomen, want het was duidelijk dat je met dat ding heel wat tijd kon besparen. Binnenkort kun je dus waarschijnlijk meer projectjes als doosjes en tasjes op mijn blog verwachten. Leuk voor verjaardagen!

Fijne zondag allemaal! En bedankt voor alle leuke berichtjes!

5 opmerkingen:

  1. Hey Sanne,

    Je kaart is erg mooi geworden, goed dat je er niet teveel 'frutsels' op hebt gebruikt. Moet de mijne nog afmaken, maar ben ff te druk met m'n blog. Bedankt voor je verwijzing :D
    Tot snel!

    grtz.Colien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blog gevonden hoor Sanne wat een super leuke creatie's heb je er op staan geweldig.
    Is Mika al weer wat beter?, is altijd wel zielig als ze nog zo suf van de narcose zijn he

    Groetjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sanne.
    Dank je wel voor de lieve woorden op me blog.
    Wat maak jij ook schitterende creaties zeg,mooie stempels en papier.
    Je kleurt heel mooi in.
    Ga je gelijk ook volgen.
    Dus tot de volgende keer.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt hier een prachtige trifoldcard gemaakt, zeg! Mooi hoor! Leuk dat je meedoet met de Derwent-challenge.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk model kaart en niet zo moeilijk denk ik? Je hebt ook heel mooi gekleurd zeg! Bedankt voor het meedoen met Derwents.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!