dinsdag 4 januari 2011

Dierenkaart en Sneak Peak!


Met Kerst kwam het zusje van de vriendin van mijn broer (volg je het nog?) met een scrap-tijdschrift naar me toe. Ze had er een leuke kaart in gezien en vroeg of ik die voor haar na wilde maken. Ik moest wel lachen, want toevallig had ik de stempel op de kaart thuis liggen. Ik ben daarom voor haar aan de slag gegaan. Thuis zocht ik naar geschikt papier en per toeval vond ik in de oude stapel designpapier (die ik nooit gebruik, omdat er geen ander papier bij past) papier wat verdacht veel leek op het designpapier dat in het boekje was gebruikt. Ik heb de kaart gemaakt van oranje en gele cardstock. Ik heb geen idee van welk merk de stempel is. Ik heb de giraffe-stempel ingekleurd met Derwent-potloden en gemat op oranje en gele cardstock. De stempel van het konijn en de ezel heb ik ingescand, iets uitvergroot en uitgeprint. Vervolgens heb ik een stukje van de stempel uitgeknipt. In het boekje hadden ze de dieren uit designpapier geknipt, maar omdat ik dit designpapier niet had, heb ik het zo opgelost. Ik heb de uitvergrote dieren ook ingekleurd met Derwent-potloden. Daarna heb ik met een liniaal en een fineliner strepen bij de dieren getekend. Het tekstje heb ik op de computer gemaakt en op gele cardstock geprint. Het tekstje is daarna op oranje cardstock gemat. De uitvergrote dieren en het tekstje zijn met 3D-foam opgeplakt. Het is een eenvoudig kaartje en totaal niet mijn stijl, maar het kaartje lijkt verdomd veel op het voorbeeld uit het boekje. Sterker nog, stiekem is ie nog een beetje leuker! Ik hoop dat Lynn er erg blij mee is.


Dan nog deze Sneak Peak! Ik wil al heel lang iets met foto's van onze twee katten doen. Een lijst? Iets anders? Ik wist het niet zo goed en dus stelde ik mijn project steeds maar weer uit. Toen kwam de Kerst en was ik met de kaarten daarvoor bezig. Maar enkele weken geleden kwam ik bij de ScrapHeap in Sprang-Capelle en daar hing een bijzonder fotolijstje aan de muur. Ik dacht: daar kan ik wel iets mee. Ik heb de afgelopen weken spullen verzameld: foto's, lintjes, knoopjes, bloemetjes, papier, etc. Vandaag ben ik met de fotolijsten begonnen en ik kan zeggen: ze worden erg leuk! Helaas is het hier al donker en kan ik nu geen goede foto's meer maken. Jullie moeten dus echt nog even op morgen wachten. Hier wel alvast een foto die gemaakt is rond een uur of vier. Mijn projectje lag toen nog naast me op een stoel, helemaal door elkaar. Ben je benieuwd wat het geworden is? Kom dan morgen even een kijkje nemen op mijn blog! Tot morgen ;-)

8 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een hele leuke kaart en toevallig kan ik je het merk nog vertellen van de stempels: Crea Motion. Ik heb ze een week of drie geleden zelf ook gekocht, omdat ik ze zo grappig vond. Ben benieuwd of mijn kaartje ermee ook zo goed zaL lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart Sanne.

    Hugs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is een super leuk kaartje geworden, zo zie je maar dat iets in de stijl die je nooit maakt ook heel leuk kan uitpakken. Geniet nog lekker van je vakantie hier zijn we het weer al vergeten (haha). Dat kaartje van de dag hierbvoor is ook lekker stoer zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappige kaart en ik ben inderdaad benieuwd naar de katten....

    groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Sanne,

    Inderdaad een ander soort kaartje dan we van je gewend zijn, maar wel leuk dat je creatief genoeg bent om op bestelling te werken.
    Doet me denken aan mijn tijd in de bloemenzaak :)
    En je bent aardig opgeschoten met je kattenproject, ben erg benieuwd!
    Dus tot morgen!

    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat een schattig kaartje Sanne, echt een liefie. Ben benieuwd naar je katten project ziet er nu al heel leuk uit.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kaartje. Wat een lieve katten!!
    liefs Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er weer schitterend uit zeg!
    Ik ben heel benieuwd hoe je project eruit komt te zien!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!