donderdag 14 mei 2015

Moederdag


Afgelopen zondag was het Moederdag. Mijn moeder verdiende dit jaar absoluut een mooi cadeau. Samen met mijn broers kochten we iets wat ze heel graag wilde hebben. Daarnaast maak ik altijd iets voor haar. Net als vroeger ;-) Want zelfgemaakte cadeau's zijn toch net wat specialer, dacht ik zo. Dit jaar werd het een woonketting, Ik haakte voor enkele kralen een 'jasje'.


Aan de ketting hing ik foto's van mama's twee meisjes. Ook maakte ik pomponnetjes van katoen.


Van een armband maakte ik een lijstje met mama's favoriete gedichtje van Sukha. Hier vind je het patroon van het lijstje.


Natuurlijk kon een hart niet ontbreken. Het patroon vind je hier.


Nina maakte ook wat voor haar beide oma's. Dit jaar nog zonder versje ;-) We stempelden haar voetjes met verf op kraft. Ik haakte een randje om haar eerste knutselwerkje. Dat deed ik als volgt:

Maak gaatjes in de cirkel met een onderlinge afstand van ongeveer 1,5 cm. Maak de draad met een halve vaste vast in één van de gaatjes. Haak 4 lossen. Haak een halve vaste in het volgende gaatje. Ga zo door totdat je helemaal rond bent. Haak om iedere lossenboog het volgende: een halve vaste, een vaste, twee stokjes, een vaste en een halve vaste. Ga zo weer rond totdat je helemaal rond bent. Haak nog een lusje van lossen bovenaan je lijstje.


Ik kreeg van Nina ook een cadeautje. Ze maakte met oma dit lijstje voor me. Met gestempelde handjes. Van roze verf. En erg bekende letterstempels. Het is duidelijk dat ik een dochter van mijn moeder ben. We wisten namelijk niks van elkaars cadeau's af. Toeval?

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk allemaal! Heeft toch wel iets speciaals zo he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is supermooi en lekker persoonlijk gemaakt ! top
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke moederdagcadeautjes.
    De handjes en de voetjes heb ik ook van mijn kinderen op een tegeltje. Gemaakt op de peuterspeelzaal voor moederdag. Ze hangen nog altijd op onze slaapkamer. Een mooie herinnering!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk die woonketting, erg gaaf, zeker met die foto's van jullie eraan! En Nina's omgehaakte voetjes zijn ook al zo lief. Grappig inderdaad dat Nina's oma (bijna) hetzelfde idee had voor jou, de spreekwoordelijke appel....
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk en lief allemaal!! En dat lijstje...als je die krijgt dan smelt je toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk en lief allemaal!! En dat lijstje...als je die krijgt dan smelt je toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schattig allemaal en grappig dat jij net de voetjes en je moeder de handjes van je dochtertje hebt gebruikt om iets moois te maken! Dank je wel voor de linkjes van je haakwerkjes ga zo even kijken ben sinds kort aan het haken en vind het helemaal leuk!!
    Een fijne dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelfgemaakte cadeautjes zijn de mooiste cadeautjes voor Moederdag! Heel leuk allemaal, Sanne!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een enige cadeautjes! Jullie hebben elkaar maar verwend!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig al die zelfgemaakte moederdagcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg leuk! En je hebt helemaal gelijk, de zelfgemaakte cadeautjes en zelf geschreven briefjes blijven toch het allerleukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig wat een prachtige moederdag cadeaus!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie cadeaus, waardevoller kun je ze niet maken. Onwijs leuk gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!